Izobraževalne igre

Te izobraževalne igre so namenjene mladim nad 15 let. Vključujejo zabavne in interaktivne vsebine za lažje razumevanje vplivov podnebnih sprememb na skupnosti in ekosisteme ter tudi različnih ukrepov za prilagajanje podnebnim spremembam in za krepitev odpornosti.

 

IGRA POGLED V PRIHODNOST

Podnebne spremembe že spreminjajo naš vsakdan in tudi vizije prihodnosti. Raziskovalci nam predstavljajo različne scenarije prihodnosti, ki pa so večinoma odvisni od našega trenutnega odločanja, na primer od ambicioznosti in hitrosti ukrepanja za zeleni prehod, ter vrednot, ki jih bomo želeli ohraniti in prenesti na naslednje generacije. Ker se ekosistemi in družba hitro spreminjata, je treba spodbujati tudi pohitritev sistemskih sprememb, ki nas bodo ponesle naprej v nove in bolj trajnostne načine življenja v prihodnosti. Prihodnje generacije si bodo mogoče svet zamislile drugače, kot si ga zdaj zamišljamo mi. Zato je pomembno, da mlade vključimo v razprave o trajnostnem razvoju in prihodnosti, ki si jo želimo. 

Nedvoumno je naša trajnostna prihodnost povezana z vzdržno rabo naravnih virov, ohranjanjem in obnovo ekosistemov ter zelenim prehodom, ki bo zagotovil preobrazbo družbe in gospodarstva. Tudi boj proti podnebnim spremembam in prilagajanje nanje sta pomembna cilja trajnostnega razvoja. Gotovo obstajajo različne mogoče poti za premostitev izzivov okoljske in podnebne krize, ampak vse temeljijo na sistemskih spremembah. Brez teh sprememb bosta ogrožena naša varnost in tudi obstoj ekosistemov. V nekaterih predelih sveta je že zdaj ogrožena varna preskrba s hrano in pitno vodo ter drugimi naravnimi viri, kar lahko dodatno poglablja geopolitično nestabilnost, ta pa je tudi vzrok za vse obsežnejše migracije. 

Pomembno je, da skupaj razpravljamo o načinih, s katerimi je mogoče preoblikovati naš odnos do narave zato, da bo lahko človeštvo v prihodnje živelo v sozvočju z naravo, kjer bodo živali, rastline in druge vrste ustrezno zavarovane, naše delovanje pa ne bo povzročalo podnebnih sprememb in degradacije okolja. Za obstoj in blaginjo bo treba marsikaj spremeniti, vključno z našim življenjskim slogom in našim odnosom do narave. Tudi izobraževanje je treba spremeniti, da bomo razvijali znanja in spretnosti za trajnostnost.

Čeprav prilagajanje novim razmeram ni preprosto, to postaja nuja, saj lahko že opazimo, da se tveganja v primeru neukrepanja povečujejo. Zaskrbljenost zaradi ekstremnih vremenskih dogodkov in drugih posledic podnebnih sprememb je pomembno gonilo, ki bo v družbi sprožilo pripravljenost za pospešitev ukrepanja pri reševanju izzivov podnebnih sprememb. Vse pogosteje premišljujemo in si predstavljamo življenje v prihodnosti, ki bo znotraj planetarnih zmogljivosti, vzdržnega razvoja in rabe zelenih tehnologij. Ampak ali si to res vsi predstavljamo enako? Kakšne so naše predstave: morda realne, utopične ali distopične (oz. antiutopične)?

S temi predpostavkami smo razvili izobraževalno dejavnost, ki vas bo vodila do odkrivanja različnih vizij prihodnosti. Te lahko delimo na:

  • pričakovano prihodnost (ang. expected future), tj. kar pričakujemo, da se bo zgodilo glede na trenutno dogajanje in trende, in sicer po načelu »vse po starem«, tj. brez učinkovitega ukrepanja ali sistemskih sprememb;
  • alternativno/-e prihodnost(i) (ang. alternative future(s)), tj. kar se lahko zgodi na način, ki se bo morda razlikoval od naših pričakovanj, in sicer na osnovi alternativnih zelenih tehnoloških in drugih rešitev, ki jih danes še ni;
  • želeno prihodnost (ang. preferred future), tj. kar si zamišljamo in želimo kot trajnostno prihodnost ter že danes prepoznamo korake in ukrepe, ki so potrebni za doseganje te prihodnosti, npr. obnova degradiranih ekosistemov v našem okolju, ozelenitev mest ipd.

S pomočjo pismenosti za prihodnost lahko predvidevamo, se pripravimo in se domislimo novih rešitev ob nastopu globalnih okoljskih in podnebnih sprememb. Številni znanstveniki, umetniki in misleci so že večkrat poudarili, da so odločitve, ki jih sprejemamo, pomembne, saj lahko prek njih usmerjamo našo prihodnost. 



EKOSMARTKOVA IGRA

EkoEkoSmartek je odraščal v mestecu ob obali, kjer je opazoval, kako podnebne spremembe, onesnaženje in urbanizacija uničujejo naravno okolje. Zato se je odločil, da se bo temu zoperstavil. Njegova glavna naloga je združiti ljudi, da bi skupaj delovali v korist varovanja narave, blaženja podnebnih sprememb in prilagajanja nanje. Njegovi nasprotniki so onesnaževalci in uničevalci narave. Zato se bori proti oviram in pastem, ki mu jih postavljajo nasprotniki, da bi rešil naravo in soljudi. Pri tem mu pomagajo posebne sposobnosti, in sicer ima pozitivno moč za obnavljanje ekosistemov, sporazumevanje z naravo in ljudmi in za poučevanje ljudi o trajnostnem načinu življenja in pomenu varovanja okolja. Soočiti se mora s posebno misijo, pri kateri lahko tudi vi pomagate kot del njegove reševalne ekipe. Ta ekipa je poklicana, da reši ekosisteme in ljudi pred posledicami podnebnih sprememb in uničevanja okolja, ki so vse močnejše in pogostejše. Njihov cilj je najti rešitve in preprečiti bližajočo katastrofo, preden zmanjka časa. To pa želijo preprečiti nasprotniki, ki postavljajo različne pasti v obliki ugank, ki jih je treba razrešiti. Bližajočo katastrofo ponazarjajo nevihtni črni oblaki v ozadju, ki se približujejo, in hkratno naraščanje gladine morja. Na voljo je samo 15 minut časa, nekatere nepravilne odločitve pa lahko ta čas še zmanjšajo. Kot člani ekipe lahko uporabljate pomoč, ki vam jo nudi EkoSmartek, saj vas napačni odgovori vodijo spet na začetek igre.

Če pa bo ekipi uspelo pravilno rešiti vse izzive, bo nagrajena s potrdilom »EkoSmartkov junak«, ki vas spodbuja, da tudi v realnem svetu pomagate pri obnovi narave in prilagajanju na podnebne spremembe. Ne pozabite, da EkoSmartek simbolizira upanje in moč posameznika v boju za boljši svet. Njegova zgodba nas spominja, da lahko vsak od nas prispeva k varovanju okolja in da so lahko tudi majhne spremembe velik korak k trajnostni prihodnosti.

Kako bi ocenili izobraževalne igre?