Izobraževalne igre
Te izobraževalne igre so namenjene mladim nad 15 let. Vključujejo zabavne in interaktivne vsebine za lažje razumevanje vplivov podnebnih sprememb na skupnosti in ekosisteme ter tudi različnih ukrepov za prilagajanje podnebnim spremembam in za krepitev odpornosti.

IGRA POGLED V PRIHODNOST
Nedvoumno je naša trajnostna prihodnost povezana z vzdržno rabo naravnih virov, ohranjanjem in obnovo ekosistemov ter zelenim prehodom, ki bo zagotovil preobrazbo družbe in gospodarstva. Tudi boj proti podnebnim spremembam in prilagajanje nanje sta pomembna cilja trajnostnega razvoja. Gotovo obstajajo različne mogoče poti za premostitev izzivov okoljske in podnebne krize, ampak vse temeljijo na sistemskih spremembah. Brez teh sprememb bosta ogrožena naša varnost in tudi obstoj ekosistemov. V nekaterih predelih sveta je že zdaj ogrožena varna preskrba s hrano in pitno vodo ter drugimi naravnimi viri, kar lahko dodatno poglablja geopolitično nestabilnost, ta pa je tudi vzrok za vse obsežnejše migracije.
Pomembno je, da skupaj razpravljamo o načinih, s katerimi je mogoče preoblikovati naš odnos do narave zato, da bo lahko človeštvo v prihodnje živelo v sozvočju z naravo, kjer bodo živali, rastline in druge vrste ustrezno zavarovane, naše delovanje pa ne bo povzročalo podnebnih sprememb in degradacije okolja. Za obstoj in blaginjo bo treba marsikaj spremeniti, vključno z našim življenjskim slogom in našim odnosom do narave. Tudi izobraževanje je treba spremeniti, da bomo razvijali znanja in spretnosti za trajnostnost.
Čeprav prilagajanje novim razmeram ni preprosto, to postaja nuja, saj lahko že opazimo, da se tveganja v primeru neukrepanja povečujejo. Zaskrbljenost zaradi ekstremnih vremenskih dogodkov in drugih posledic podnebnih sprememb je pomembno gonilo, ki bo v družbi sprožilo pripravljenost za pospešitev ukrepanja pri reševanju izzivov podnebnih sprememb. Vse pogosteje premišljujemo in si predstavljamo življenje v prihodnosti, ki bo znotraj planetarnih zmogljivosti, vzdržnega razvoja in rabe zelenih tehnologij. Ampak ali si to res vsi predstavljamo enako? Kakšne so naše predstave: morda realne, utopične ali distopične (oz. antiutopične)?
S temi predpostavkami smo razvili izobraževalno dejavnost, ki vas bo vodila do odkrivanja različnih vizij prihodnosti. Te lahko delimo na:
- pričakovano prihodnost (ang. expected future), tj. kar pričakujemo, da se bo zgodilo glede na trenutno dogajanje in trende, in sicer po načelu »vse po starem«, tj. brez učinkovitega ukrepanja ali sistemskih sprememb;
- alternativno/-e prihodnost(i) (ang. alternative future(s)), tj. kar se lahko zgodi na način, ki se bo morda razlikoval od naših pričakovanj, in sicer na osnovi alternativnih zelenih tehnoloških in drugih rešitev, ki jih danes še ni;
- želeno prihodnost (ang. preferred future), tj. kar si zamišljamo in želimo kot trajnostno prihodnost ter že danes prepoznamo korake in ukrepe, ki so potrebni za doseganje te prihodnosti, npr. obnova degradiranih ekosistemov v našem okolju, ozelenitev mest ipd.
S pomočjo pismenosti za prihodnost lahko predvidevamo, se pripravimo in se domislimo novih rešitev ob nastopu globalnih okoljskih in podnebnih sprememb. Številni znanstveniki, umetniki in misleci so že večkrat poudarili, da so odločitve, ki jih sprejemamo, pomembne, saj lahko prek njih usmerjamo našo prihodnost.
EKOSMARTKOVA IGRA
Če pa bo ekipi uspelo pravilno rešiti vse izzive, bo nagrajena s potrdilom »EkoSmartkov junak«, ki vas spodbuja, da tudi v realnem svetu pomagate pri obnovi narave in prilagajanju na podnebne spremembe. Ne pozabite, da EkoSmartek simbolizira upanje in moč posameznika v boju za boljši svet. Njegova zgodba nas spominja, da lahko vsak od nas prispeva k varovanju okolja in da so lahko tudi majhne spremembe velik korak k trajnostni prihodnosti.